Hart

Rots & Water gecertificeerde school

De Toermalijn mag zichzelf een Rots en Water gecertificeerde school noemen. „Rots en Water‟ kan worden beschouwd als een weerbaarheids- en anti-pestprogramma, met een meervoudige doelstelling en breed pedagogisch perspectief waarbij het trainen van weerbaarheid samen gaat met de ontwikkeling van positieve sociale vaardigheden. Weerbaarheid en solidariteit, rots en water, worden in balans gepresenteerd en getraind. In het beleidsplan „Sociaal emotionele ontwikkeling en gedrag‟ hebben we verder geformuleerd op welke wijze we met elkaar werken aan de sociaal emotionele ontwikkeling en het gedrag van leerlingen, hoe we ons hierin hebben geprofessionaliseerd en welke afspraken we hierover met elkaar gemaakt hebben. Dit beleidsplan is verweven in ons dagelijks handelen, waardoor het voor iedereen herkenbaar is.

SHots SHots